Neem contact op!

Onze oplossing

 

 

Marketing

 

oplossing marketing
Met de marketingmodule van Microsoft Dynamics AX voor Retail bent u in staat om gemakkelijk campagnes te plannen, uit te voeren en de resultaten te meten. Via verschillende communicatiekanalen wordt uw consument met gepersonaliseerde informatie, rekening houdend met persoonlijke interessegebieden, op de hoogte gebracht van de laatste trends en aanbiedingen. Gedurende het hele aankoopproces wordt alle informatie opgeslagen. Hiermee wordt een volledig beeld verkregen van het consumentengedrag. De informatie gebruikt u om de pipeline te vullen en inzicht te krijgen in de behoeften van consumenten. Vervolgens leidt deze informatie weer tot nieuwe of verbeteracties.

 

 

Winkelbeheer met POS

 

oplossing Point of sales
Nieuwe consumenten aantrekken en daarna behouden is de belangrijkste activiteit in de traditionele ‘Brick and Mortar’ winkel. Onderdeel hiervan zijn zorgen voor de juiste uitstraling, gelijkwaardig aan de webshop, internetpagina’s, marktplaats en kiosk, maar ook snel en efficiënt af kunnen rekenen waarbij rekening wordt gehouden met consumentgegevens. Is de consument bekend of koopt hij/zij bepaalde artikelen? Dan moet dat op de juiste wijze beloond worden. Een loyale en tevreden klant is de beste referentie die een retailer zich kan wensen. Met Microsoft Dynamics AX voor Retail is het mogelijk om het bestedingspatroon van ‘loyale’ consumenten te volgen en deze met acties te beïnvloeden. Met name bij de kassa, het Point of Sale systeem (POS), wanneer de loyaliteitskaart gescand wordt, worden consument specifieke gegevens getoond waarna extra aankopen worden aangemoedigd.

 

 

Assortiment beheer

 

oplossing assortiment beheer
Winkelruimte kan duur zijn. Naast het bepalen hoe de inrichting (het schappenplan) er uit moet zien, is het assortiment van belang om de consument tot maximale aankoop te bewegen. De gouden regel is de hardlopers in het ‘zicht’ te hebben en daarnaast de minder populaire artikelen minder prominent te etaleren. Voor een optimale consumentbeleving is het belangrijk ook de ‘service’ artikelen aan te kunnen bieden. Deze hoeven niet in de winkel aanwezig te zijn, maar mogen ook vanuit een depot geleverd worden. Microsoft Dynamics AX voor Retail biedt u de gelegenheid het assortiment per verkoopkanaal zo optimaal mogelijk vast te leggen. 

 

 

Internet

 

oplossing internet
De zoektocht naar producten start vaak op het internet. Hoe snel wordt uw website gevonden? Hoeveel klikken zijn nodig om de juiste informatie te vinden en hoe snel is daarna de order geplaatst? Hoe subtiel zijn de advertentielinks op marktplaatsen? Hoe laag is de drempel vervolgens voor consumenten om uw webshop te bezoeken? Naast het snel vinden en eenvoudig in gebruik zijn, moet de inhoud ook volledig identiek zijn aan de overige verkoopkanalen. In de back-office van Microsoft Dynamics AX voor Retail worden alle basisgegevens centraal beheerd. Dit betekent een uniform en consequent beeld van uw bedrijf over alle kanalen op het gebied van assortiment, prijzen, aanbiedingen maar ook uitstraling en identiteit.

 

 

Logistiek beheer

 

oplossing logistiek
Distributiecentra, winkelbevoorrading, hoe frequent aanleveren, welke hoeveelheden en op welke momenten, allemaal vragen die beantwoord moeten worden als we het hebben over de logistiek in Retail bedrijven. Met al deze factoren moet rekening gehouden worden om de juiste beslissingen te nemen. In Microsoft Dynamics AX voor Retail is het mogelijk om een keten van magazijnen in te richten. Per artikel kunt u onderlinge verbanden leggen. Zaken als; Uit welk DC wordt het artikel bevoorraad? Hoe groot mag/moet het aantal zijn? Hoe vaak per periode mag er beleverd worden? Op welke tijdstippen kan er beleverd worden? kunnen vastgelegd worden. Met deze gegevens worden automatisch advies aanvulorders aangemaakt. De advies aanvulorders kunnen nog handmatig aangepast worden waarna bij goedkeuring de aanvulorders aangemaakt worden.

 

 

Levering

 

oplossing levering
Of een consument nu in een webshop of een winkel een bestelling doet, het moet mogelijk zijn om op meerdere manieren de levering plaats te laten vinden. Van een bestelling in de webshop kan een consument per bestelregel bepalen of de goederen verzonden of opgehaald worden in één of meerdere winkel(s). In de winkel moet een consument kunnen kiezen of de goederen verzonden worden, direct meegenomen of in een andere vestiging worden opgehaald. Met Microsoft Dynamics AX voor Retail is het mogelijk om in de webshop of bij de kassa/informatiebalie aan te geven op welke manier consumenten hun artikelen geleverd willen hebben. Met de mogelijkheid van ophalen in andere vestigingen of laten leveren op verschillende afleveradressen biedt u als retailer net dat beetje extra service.

 

 

Supply Chain beheer

 

oplossing supply chain
Welke en in welke hoeveelheden denkt u uw goederen te verkopen? Dit is altijd een lastige vraag, maar een juist antwoord levert wel de ultieme start van de supply chain. Vanuit deze forecast kunnen leveranciers op de hoogte gebracht worden van toekomstige aankopen. Dit levert tevens weer informatie op voor het beheren van de voorraad en daarmee de werkdruk en locatiecapaciteit van het warehouse. Door met Microsoft Dynamics AX handig gebruik te maken van deze informatie worden de juiste beslissingen genomen, zoals bijvoorbeeld of de levering aan de winkels door de leverancier uitgevoerd zullen worden of via een logistieke dienstverlener. Het levert in ieder geval een optimaal resultaat van consumenttevredenheid op afgezet tegen de gemaakte kosten.

 

 

Social commerce

 

oplossing social
Consumenten luisteren vaak naar vrienden en bekenden voor advies bij de aanschaf van producten. Social media is het medium waar gevraagde en ongevraagde adviezen gegeven worden. Bent u gericht op zoek, dan vindt u altijd informatie waarmee u een juiste keuze kunt maken. Tijdens deze zoektocht komt u ook informatie tegen waarmee u op ideeën gebracht wordt. Microsoft Dynamics AX voor Retail biedt de mogelijkheid om via marktplaatsen of social media omgevingen te adverteren en daarmee consumenten naar uw webwinkel te krijgen.

 

 

Financieel

 

oplossing financieel
Microsoft Dynamics AX voor Retail biedt tal van overzichten en rapporten waarmee direct inzicht verschaft wordt in de prestaties. Naast de standaard rapporten in AX zijn er een aantal standaard Business Intelligence (BI) cubes beschikbaar. De vooraf ingestelde analyserapporten en functionaliteit bieden een simpele en snelle manier om bedrijfsrapportages te genereren, te begrijpen en te verspreiden. Voornamelijk het management heeft hier baat bij. De informatie is via gepersonaliseerde gebruikersportalen eenvoudig toegankelijk. Door gebruik te maken van dimensies is er altijd inzicht in alle kosten en opbrengsten per afdeling, kostenplaats etc.

 

 

Mobiele commerce

 

oplossing mobiele commerce
Smartphones en tablets, ze zijn niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. De mogelijkheden van deze apparaten zijn bijna grenzeloos. Microsoft Dynamics AX voor Retail sluit hier naadloos op aan door internetpagina’s en webshops aan te bieden in de gewenste ‘kleinere’ formaten. In de winkel wordt de Modern POS ingezet voor gebruik op mobiele apparaten. Deze Modern POS is flexibel in te richten en geeft winkelmedewerkers de gelegenheid productinformatie (beschikbare voorraad, specificaties), klantinformatie en diverse rapporten op te vragen. Naast het opvragen van gegevens kunnen winkelmedewerkers o.a. ook orders ingeven en betalingen registreren via betaalautomaten. Veel van de commerciële ERP-functionaliteiten zijn terug te vinden in de Modern POS.

 

 

Betalingen

 

oplossing betalingen
Betalen met betaalpassen, creditcards en contant geld. De betaalmogelijkheden zijn eindeloos. Weet u zeker dat het betaalproces van elk afzetkanaal goed geregeld is? In Microsoft Dynamics AX voor Retail is een standaard betaalproces beschikbaar. Voor de Nederlandse en Belgische markt heeft Prodware het Electronic Fund Transfer (EFT) protocol met Worldline standaard beschikbaar. Prodware Benelux is gecertificeerd om de koppeling met Worldline te leveren en te onderhouden. Deze door Prodware ontwikkelde oplossing is door de modulaire opzet ook vanuit andere oplossingen te gebruiken.

 

 

Call center

 

oplossing call center
Internet, webshop, marktplaats. Consumenten nemen tegenwoordig veel informatie online tot zich waarna er wel of niet online tot koop overgegaan wordt. Maar juist door de grote hoeveelheid aangeboden informatie zijn er nog steeds grote getalen consumenten die liever de leverancier bellen voor aanvullende informatie en op die manier een bestelling plaatsen. Op dat moment is het van cruciaal belang om alle noodzakelijke informatie direct beschikbaar te hebben. Hoe mooi zou het zijn om dan een 360° beeld van de klant te hebben. Naast het 360° beeld van de klant biedt de call center module ook functionaliteit om verkopen te bevorderen. Klanten met een bepaald koopgedrag of interesse in specifieke delen van een assortiment kunnen attent gemaakt worden op aanbiedingen of aanvullende producten.

 

 

Infrastructuur – cloud & managed services 

 

oplossing infrastructuur

In een veranderende markt willen klanten flexibele en kant-en-klare IT-oplossingen die meebewegen met hun business. Als gevolg hiervan is een sterke opkomst gaande van andere vormen van IT-gebruik: hosting, licenties op basis van maandelijkse kosten, betalen op basis van werkelijk gebruik, etc. Bij veel van deze vormen wordt gebruik gemaakt van de cloud.

 

Prodware biedt verschillende cloud deployment modellen:

  • On premise: flexibele totaaloplossing op uw locatie
  • Easycloud: standaard ERP-oplossing, gehost in het Europese Prodware datacenter
  • CustomCloud: flexibele totaaloplossing in de cloud, gehost in het Europese Prodware datacenter

 

Oplossingen pricing 

Neem contact op!